Украинская
Православная Церковь Священный Синод
Отдел внешних церковных связей
Паломнический Центр Железнодорожное шоссе, 3
Киев, 01103, Украина

тел.: +38044-383 04 11
+38044-383 04 12
+38044-383 04 22
MTC +38050-2655542
Kyivstar +38097-5454255
факс.:+38044-529 02 92

pilgrimsua@gmail.com

VIBER
+380975454255
+380502655542


Мы в СоцСетях
orthodox.org.ua официальный сайт
Украинской Православной
Церкви
 
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        
 

Паломники з України зустрінуть свято Стрітення Господнього на Святій Землі

 [Печать страницы]
12.02.2018
 10 лютого розпочалась поїздка, організована Паломницьким Центром Української Православної Церкви спільно з Руською Духовною Місією в Єрусалимі. У ній беруть участь клірики і віряни Черкаської єпархії. Очолив групу єпископ Золотоніський Іоанн, вікарій Черкаської єпархії.

Поїздка приурочена до свята Стрітення Господнього. 15 лютого паломники візьмуть участь у святковому богослужінні у Єрусалимському Храмі Воскресіння Христового. Також програмою поїздки передбачена поїздка в Галілею, де пройшло дитинство Спасителя, на берега річки Йордан, де відбулось Його Хрещення, а також у Віфлеєм, де Він народився. Під час перебування в Ізраїлі, паломники проживатимуть у паломницькому готелі, розташованому на території Горненського монастиря.

Поїздка триватиме до 16 лютого.



З історії свята

Свято Стрітення є одним з дванадцяти найбільш шанованих свят Православної Церкви. Воно встановлене на честь події, яка описується у Євангелії від Луки. В 40-й день після того, як народився Ісус, Його принесли в Єрусалимський храм, оскільки цього вимагав закон Мойсея. У храмі необхідно було зробити два обов'язкових для іудеїв обряду.

По-перше, будь-яка жінка вважалася після пологів нечистою. Якщо народжувався хлопчик, то період нечистоти тривав 40 днів, після яких жінка повинна була прийти в храм і принести жертву очищення. У Книзі Левіт йдеться про те, що в якості жертви необхідно було принести однорічного ягня і молодого голуба або горлицю. Однак, бідна сім'я, яка не мала можливості принести ягня, могла принести дві горлиці або двоє голубенят (Лев. 12, 1-8). Цей обряд необхідно було здійснювати після кожних пологів.

По-друге, в тих випадках, якщо на світ з'являвся хлопчик, який був у матері первістком, необхідно було дотриматись ще однієї вимоги закону. Після виходу єврейського народу з Єгипту, всякий первісток (тобто хлопчик, який був у матері першою дитиною) мав присвячуватись Богові. Ми не знаємо, як в точності відбувався обряд посвячення немовляти Богові. Можливо, священик брав немовляти на руки і, звернувшись до вівтаря як би приносив його, символічно вручаючи Господу.
Як говорить Євангеліст Лука, святе сімейство прийшло в Єрусалимський храм в 40-й день після народження Ісуса саме для того, щоб виконати ці два обряди.

Як пише Лука, в храмі знаходилася людина – старець Симеон. Як і всі ізраїльтяни, він очікував приходу в світ Месії-Христа. Більш того, як говорить євангеліст, Симеону було відкрито Святим Духом, що він не бачитиме смерті перш, ніж побачить Христа. Хоча в Євангелії нічого не сказано про вік Симеона, загальний контекст оповідання дозволяє зробити висновок, що це був дуже старий чоловік.
Він взяв на руки Ісуса і звернувся до Бога зі знаменитою молитвою: Нині відпускаєш раба Твого, Владико, по слову Твоєму, з миром, бо побачили очі мої Спасіння Твоє, яке Ти приготував перед всіма народами, світло на просвіту люлям і на славу народу Твого Ізраїля. Фактично це передсмертна молитва. Старий був готовий піти з цього світу, побачивши виконання обіцянки, яке було дано йому Богом. У цій молитві немає скорботи. У ній є особливе відчуття радості, оскільки Симеон побачив Того, Хто приносить в світ порятунок.


Це історія давно очікуваної зустрічі. Радість цієї зустрічі стала символічною радістю всього старозавітного людства, яке побачило свого Спасителя. Звідси і виникла назва свята «Стрітення».

Втім, після прийняття християнства на Русі, церковний календар наклався на давній язичницький аграрний календар. В результаті багато (якщо не всі) християнські свята отримали і своєрідне «народне тлумачення». Адже і досі Різдво Іоанна Предтечі називають днем «Івана Купала», а сенс Масляної багато хто бачить в ритуальному поїданні млинців, які символізують сонячний диск.
Зі святом Стрітення в народній свідомості, зв'язується поворот від зими до літа. І сама назва свята отримала цілком приземлене трактування: «Стрітення – це зустріч зими з літом». Саме до цього дня відносять різні прикмети, що дозволяють зрозуміти, якими будуть прийдешні весна і літо.

Таке ставлення до Стрітення зовсім не є відмінною рисою слов'ян. Інші народи пов'язують з цим днем різні практики передбачення погоди. Наприклад, в США і Канаді 2 лютого (це день Стрітення за західним календарем) відзначається так званий «День бабака». У цей день прийнято спостерігати за поведінкою бабака, який виповзав з нори, щоб визначити, чи скоро почнеться весняне потепління. Звичайно, це не має ніякого відношення до церковної традиції. Подібні практики ворожіння сягають дохристиянських часів.


Этот день в православном мире


О паломничестве


"Паломничество, будучи одним из аспектов духовной деятельности Церкви, уходящим корнями в глубокую древность, представляет собой форму богопочитания и является реализацией духовной потребности паствы в поклонении святыням, участии в богослужении у святых мест, молитвенном общении с верующими других Поместных Православных Церквей как выражении единства и соборности Православной Церкви, согласно учению Священного Писания, Вселенских соборов и святых отцов."


п.1. "Положения о паломничестве и паломнических службах Украинской Православной Церкви" (принят Священным Синодом УПЦ 26 августа 2011 г., журнал №65)